natuurpunt_logo_groen_

EEN INITIATIEF VAN 1ST BELGIUM SERVICE IN SAMENWERKING MET NATUURPUNT

1st Belgium service, huishoudhulp met dienstencheques

Elektronische dienstencheques? Zeker weten

We leven steeds meer in een digitaal tijdperk. En dat heeft tal van voordelen; het gaat snel, is efficient en, in dit geval althans; de samenleving wordt groener. En dat doen we graag met u. Door voor elektronische dienstencheques te kiezen, maakt u het uzelf gemakkelijker en helpt u de natuur een handje. Benieuwd hoe? We helpen u graag verder.

Opgelet: Wie elektronische dienstencheques wenst te gebruiken, moet over een telefoon of een GSM beschikken die door uw huishoudhulp kan gebruikt worden. Een PC met internet- aansluiting is gemakkelijk, maar niet noodzakelijk.

Boom-plant-actie-1st-belgium-service

Hoe werken elektronische dienstencheques?

Wanneer uw huishoudhulp klaar is met de overeengekomen activiteit, bevestigt hij/zij met uw vaste telefoon (op kosten van Sodexo) of met uw GSM (regionaal tarief van toepassing), de gewerkte uren aan een interactieve spraakdienst. Sinds kort is er ook een app.

TELEFONISCH

Telefoontje-03     0800 355 30 (gratis vanaf de vaste lijn van de gebruiker)

     02 547 54 97 (zonaal tarief via een GSM)

DOWNLOAD DE APP

Dit systeem is 24u/24 en 7d/7 toegankelijk. Hij/zij kan dus onmiddellijk de prestaties melden aan 1 St Belgium Service in de taal van zijn/haar keuze. De huishoudhulp voert hiervoor zijn/haar persoonlijke toegangscode in. Hij/zij geeft eveneens het type prestatie, het aantal volledig gepresteerde uren en de code die met die prestatie overeenkomt op. Op het einde van de opname hoort uw huishoudhulp een samenvatting van wat hij/zij heeft ingevoerd en kan hij/zij bevestigen of weigeren. De Interactieve Spraakdienst van Sodexo registreert automatisch de datum van de prestatie. De bevestigingstermijnen zijn regio gebonden. Maak hieronder uw keuze:

MEER OVER ELEKTRONISCHE CHEQUES

Naast papieren dienstencheques bestaan er ook elektronische dienstencheques.

Het bestelproces voor beide formaten is hetzelfde, maar de elektronische dienstencheque is na bestelling sneller beschikbaar en eenvoudig in gebruik.

Hieronder vindt u een kort overzicht van de belangrijkste verschillen tussen beide formaten dienstencheques:

ELEKTRONISCHE DIENSTENCHEQUES

Beschikbaar onmiddellijk na uw bestelling

U hoeft niets te doen. De huishoudhulp geeft de prestatie door. U kan de prestaties op elk moment bevestigen of betwisten.

PAPIEREN DIENSTENCHEQUES

Verstuurd naar de post binnen de 3 werkdagen na uw bestelling

U vult de dienstencheques in en bezorgt ze aan uw huishoudhulp

ENKELE HANDIGE VOORDELEN TEN OPZICHTE VAN PAPIEREN DIENSTENCHEQUES:

 

Veiliger in gebruik

Geen kans op verlies of diefstal dienstencheques aangezien ze online beheerd worden

Minder kans op vervallen dienstencheques.

Online worden automatisch de ‘oudste’ dienstencheques eerst uitgegeven

Garantie dat de dienstencheque voldoet aan alle voorwaarden.

Er kan niets fout gaan bij het invullen van de cheque, de gegevens worden automatisch aangevuld online

Onmiddellijk beschikbaar

Geen kost aangerekend voor het omruilen van papieren naar elektronische dienstencheques